Aby przystąpić do przygotowania informacji o naliczonych wpłatach PPK za dany miesiąc zalecane jest zamknięcie okresów płacowych z miesiąca podatkowego, za który naliczasz wpłaty.
Informacje o wpłatach generowane są dla statusu Aktywni uczestnicy PPK.
Aby wykonać informacje o wpłatach PPK za wskazany miesiąc wybierz przycisk Generuj dane\Wpłaty.
Podstawowe informacje na temat działania zakładki Wpłaty.
- Jako Aktywni uczestnicy PPK widoczni są tylko pracownicy, którzy w danym miesiącu zostali już naliczeni i mają system wynagrodzeń związany z PPK.
Po naliczeniu okresu dla pracowników, będą oni widoczni w oknie Zarządzanie PPK, ale bez wartości. Wartości się pojawią dopiero po wygenerowaniu i zapisaniu wpłat.
Oznacza to, że na liście Aktywni uczestnicy PPK widoczni są również pracownicy, którzy nie zostali jeszcze zgłoszeni do instytucji finansowej, ale mają aktywny wzorzec PPK wpłata.
- Kwoty naliczonych wpłat prezentowane są w osobnym oknie Generowanie wpłat, które jest wywoływane przyciskiem Generuj dane>>Wpłaty.
- Po wybraniu polecenia Generuj dane\Wpłaty wyświetlane jest nowe okno Generowanie wpłat, w którym jest możliwość wyboru okresów, za które mają być wysłane wpłaty. Domyślnie generowane są dane dla wszystkich okresów płacowych z wybranego miesiąca (miesiąc PPK = miesiąc podatkowy).
|
Pamiętaj! W liście dostępnych okresów widoczne są tylko te okresy, które są naliczone (naliczony jest cały okres albo pracownik w tym okresie). |
- Prezentowane kwoty dotyczą wyłącznie okresów, które zostały zaznaczone w pozycji wyboru okresów. Domyślnie generowane są dane dla wszystkich naliczonych okresów płacowych. Po odznaczeniu okresu, dla którego wpłaty jeszcze nie mają być generowane i zatwierdzenia wyboru przyciskiem OK, wartości w oknie Generowanie wpłat przeliczają się automatycznie.
Wybranie przycisku Zapisz tworzy pliku z wpłatami, który należy przekazać do instytucji finansowej.
W przypadku API będzie przycisk Wyślij, który wysyła dane do API instytucji finansowej.
|
Pamiętaj! Potwierdzenie wygenerowanych danych jest nieodwracalne. W przypadku odrzucenia pliku zgłoszenia wysokości wpłat PPK przez instytucję finansową nie będzie można go wygenerować ponownie. |
- Po wysłaniu deklaracji z wpłatami, w oknie Zarządzanie PPK dla statusu Aktywni uczestnicy PPK, u pracownika pojawiają się kwoty w podstawie wynagrodzenia, wysokości i procentów wpłat oraz potwierdzenie wysłania (kolumna Wysłano – Tak).
-
Dla danego pracownika jest dostępna opcja Szczegóły, która wywołuje kolejne okno ze szczegółową prezentacją z jakiego okresu pochodzą wysłane wpłaty.
- W oknie Zarządzanie PPK dla statusu aktywni uczestnicy PPK może wyświetlić się informacja Uwaga! Nie wszystkie wpłaty zostały wysłane. Oznacza to, że nie dla wszystkich naliczonych wpłat została wygenerowana i wysłana informacja o wpłatach.
- Po wybraniu przycisku Generuj Dane\Wpłaty, w oknie Generowanie wpłat pojawią się tylko te okresy płacowe i pracownicy, dla których nie zostały wygenerowane wpłaty.
|
Pamiętaj! Nowa funkcjonalność generowania wpłat będzie bardzo przydatna w sytuacji, gdy po wygenerowaniu wpłat do PPK został dodany kolejny okres płacowy dotyczący tego samego miesiąca podatkowego. Będzie można naliczyć i wygenerować wpłaty PPK tylko dla tego okresu płacowego. |
- Jest możliwość ponownej wysyłki informacji o wpłatach pracownika, jeśli z jakiegoś powodu zostały one odrzucone przez instytucję finansową (np. niezgodne dane pracownika między tym, jakie zostały wygenerowane z programu, a tymi, jakie są zapisane w systemie instytucji finansowej). Ponowna wysyłka dostępna jest z okna szczegółów wygenerowanej wpłaty. Aby je otworzyć kliknij w kwotę przelewu:
W wywołanym oknie Przelewy do instytucji finansowej za dany miesiąc znajduje się informacja
o wszystkich wygenerowanych wpłatach PPK za wybrany miesiąc.
Po dwukrotnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy na wybranej wartości przelewu otwiera się okno ze szczegółami wygenerowanej wpłaty.
Wybranie przycisku Zapisz spowoduje ponowne wysłanie informacji o wpłatach do nowego pliku.
W przypadku API jest to przycisk Wyślij, który wysyła dane do API instytucji finansowej.
|
Pamiętaj! Jeśli ponowna wysyłka informacji o wpłatach związana jest z korektą danych osobowych pracownika to pamiętaj, aby po zmianie danych kadrowych pracownika w zestawie Pracownik wykonać aktualizację danych zgłoszeniowych pracownika do instytucji finansowej (dla statusu do aktualizacji danych, przyciskiem Generuj dane > Aktualizacja danych pracownika wyślesz zmienione dane pracownika do instytucji finansowej). Po aktualizacji danych pracownika, ponowne wysłanie informacji o wpłatach PPK będzie już zawierała aktualne dane pracownika. |
_______________________________________________________________________________________________
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji