Problem:
W oknie Kartoteki\e-Deklaracje dla niektórych pracowników brak nazwy podatnika, co powoduje, że nie można wydrukować PIT-11 poprzez przycisk Formularz MF.
Przyczyna:
Pracownik jest dwa razy wprowadzony do bazy. Może to być podwójna kartoteka pracownika w oknie Pracownicy lub w oknie Kartoteki\Osoby.
Rozwiązanie:
Należy sprawdzić w oknie Pracownicy dla statusu Wszyscy, czy pracownik występuje dwa razy.
Jeśli tak, to w archiwalnej kartotece pracownika usunąć identyfikatory podatkowe PESEL\NIP oraz zmienić nazwisko pracownika, np. poprzez postawienie znaku kropki za ostatnią literą nazwiska.
Jeżeli w oknie Pracownicy pracownik występuje tylko raz, to oprócz okna Pracownicy trzeba też sprawdzić okno Kartoteki\Osoby.
Rozwiązanie - sprawdzić, która Osoba odpowiada Pracownikowi i w kartotece zdublowanej Osoby (Kartoteki\Osoby) usunąć PESEL, NIP, zmienić nazwisko poprzez dodanie kropki na końcu. Sprawdzić prezentację w oknie E-deklaracje. Jeżeli deklaracja nie została jeszcze wysłana, to można ją usunąć i wykonać ponownie.
________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności