Błąd 7224
Błąd występuje wówczas gdy próbujemy aktywować nową lub dezaktywować starą licencje Pervasive.
Problemem jest niewystarczający poziom uprawnień użytkownika systemu Windows.
|
Aby rozwiązać problem należy uruchomić silnik Pervasive na poziomie administracyjnym. Podwyższone prawa użytkownika zniwelują komunikat przy próbie aktywacji lub dezaktywacji licencji. |
W celu uruchomenia Pervasive w trybie administratora.
- Należy wyłączyć wszystkie programy Sage
- Następnie należy przejść do katalogu instalacji Pervasive zazwyczaj jest to :
- Dla systemów x64 jest to C:\Program Files (x86)\Actian\PSQL\bin
- Dla systemów x86 jest to C:\Program Files\Actian\PSQL\bin
- Uruchom Pervasive za pomocą pliku w3dbsmgr.exe, uruchomienia należy dokonać prawym przyciskiem myszy z opcją „Uruchom jako Administrator” .
|
Po uruchomieniu w prawym dolnym rogu powinna pojawić się ikona silnika Pervasive. |
- W katalogu, w którym zainstalowano Pervasive należy znaleźć plik guilcadm.exe oraz uruchomić. Uruchomienia należy dokonać prawym przyciskiem myszy z opcją „Uruchom jako Administrator”
|
Dzięki temu uruchomiony zostanie od razu moduł License Administrator. |
Po wykonaniu powyższych czynności aktywacja czy dezaktywacja jak i naprawa uszkodzonej licencji będzie możliwa.
|
Uwaga! Błąd przeważnie występuje w Windows Vista/7/8/8.1/10 oraz pokrewnych wersji serwerowych. |