Błąd oznaczający, iż lokalny motor bazy danych nie jest dostępny. Możliwe przyczyny błędu :
- Nie wystartował silnik Pervasive.
- Brak komunikacji sieciowej lub niepoprawne ustawienia w Pervasive dla klienta.
|
Zazwyczaj błąd występuje wówczas gdy nie uruchomił się lokalnie silnik bazy danych. Przeważnie jest to błąd dotyczący serwera. W przypadku gdy problem wystąpi na stacji roboczej oznacza to, iż Pervasive jest nieprawidłowo skonfigurowany. Wówczas Symfonia próbuje korzystać z lokalnego silnika bazy danych, gdzie powinna korzystać z serwera. |
Aby sprawdzić status licencji Pervasive:
- Uruchom Control Center & Documentation
- Sprawdzić ustawienia dla Klienta za pomocą Configure Microkernel Router :
Use Local Microkernel Engine - ustaw na: OFF
Use Remote Microkernel Engine - ustawa na: ON
Target Engine - ustawa na: Serwer Only
Use IDS - ustaw na: OFF
Communication Protocols -> Supported Protocols - ustaw na: TCP/IP
Po zmianie konfiguracji klient Pervasive powinien łączyć się do serwera.
|
Uwaga! Jeśli po zmianie parametrów w Pervasive na stacji roboczej pojawi się błąd 3014 oznacza to, że konfiguracja jest poprawna, ale występuje problem w komunikacji sieciowej pomiędzy stacją roboczą a serwerem. Wówczas należy zastosować się do instrukcji związanej z błędem 3014. |