Problem:
W firmie tworzone są okresy płacowe z przesunięciem, co oznacza, że wynagrodzenia dla pracowników wypłacane są w następnym miesiącu.
Po rozwiązaniu stosunku pracy, pracownikowi nie naliczyła się wpłata do PPK od ostatniego wynagrodzenia; wpłaty nie są również widoczne w oknie Zarządzanie PPK.
Przyczyna:
Podczas rozwiązania stosunku pracy system zamyka zakres obowiązywania wzorców u pracownika z datą rozwiązania umowy o pracę.
Wzorzec PPK wpłata działa podatkowo, co oznacza, że jeżeli w firmie okresy płacowe tworzone są z przesunięciem ZUS i podatku na kolejny miesiąc (wypłata do 10-go następnego miesiąca), to wzorzec powinien obowiązywać również w miesiącu wypłaty wynagrodzenia.
Rozwiązanie:
Po rozwiązaniu stosunku pracy z osobą, która jest uczestnikiem PPK należy, przejść do pracownika na zakładkę Wzorce i dodać pracownikowi wzorzec PPK wpłata z datami na cały kolejny miesiąc zgodnie z miesiącem wypłaty wynagrodzenia lub zmienić zakres obowiązywania daty wzorca przypisanego po lewej stronie.
Przykład:
Pracownik ma rozwiązany stosunek pracy 20.04.2021 wynagrodzenie to zostanie wypłacone w maju 2021. Wzorzec PPK wpłata powinien mieć zakres obowiązywania do 31.05.2021.
Jeżeli nie można przesunąć okresu obowiązywania wzorca PPK wpłata zakończonego domyślnie w dniu rozwiązania stosunku pracy, to dodaj ten wzorzec jeszcze raz i ustaw daty na miesiąc wypłaty wynagrodzenia.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.