Pracownicy w każdej chwili mogą złożyć oświadczenia o zmianie wysokości wpłat, rezygnacji z uczestnictwa PPK, może również zostać rozwiązana umowa o pracę czy umowa cywilnoprawna.
Wszystkie takie deklaracje pracownika należy wykonać z okna Zarządzanie PPK z głównej zakładki Wpłaty dla statusu Aktywni uczestnicy PPK.
Po wybraniu przycisku Generuj Dane\Deklaracje pracowników program domyślnie wygeneruje deklaracje dla wszystkich pracowników za ten miesiąc, nawet jeśli nie widać na liście żadnego pracownika.
Lista pracowników będzie wypełniona dopiero po naliczeniu pracowników w okresach, które mają rozliczenie podatkowe zgodne z wybranym miesiącem w oknie PPK.
Wskaż lokalizację zapisu pliku (nie dotyczy ustawienia komunikacji z instytucją finansową przez API).
Po zapisaniu pliku program wyświetli podsumowanie zapisu danych pracowników jako Deklaracje oraz (w zależności od rodzaju deklarowanych zmian) Rejestracja, Zmiana danych bądź Rezygnacja.
Operację wygenerowania deklaracji pracowników można zapisać tylko raz, o czym informuje kolejny komunikat:
Jeżeli wybierzesz przycisk Nie proces generowania deklaracji zostanie anulowany i będzie go można powtórzyć (Nie dotyczy ustawienia komunikacji z instytucja finansową poprzez API).
Plik deklaracji zostaje zapisany we wskazanej lokalizacji i można sprawdzić, czy plik jest poprawnie wczytany do instytucji finansowej.
Jeżeli wybierzesz przycisk Tak operacja wygenerowania deklaracji zostanie zapisana w programie. W przypadku odrzucenia pliku zgłoszenia PPK przez instytucję finansową nie będzie można go wygenerować ponownie dla tych samych pracowników.
Jeżeli wybrana przez Ciebie instytucja finansowa nie wymaga przekazywania takich danych, to zapisz wygenerowanie deklaracji w programie bez przekazywania pliku do instytucji finansowej.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.