Odpowiedź
Aby uruchomić naliczanie wpłat PPK dla pracownika należy w kalendarzu pracownika wstawić zdarzenie PPK przystąpienie.
Bez wykupywania dodatkowych funkcjonalności program daje m.in. możliwość:
- Wprowadzenia u pracownika przystąpienia, rezygnacji, zmiany wysokości wpłat, wznowienia uczestnictwa, zakończenia uczestnictwa po 60 r.ż. lub zwrot wpłat.
- Obniżenia wpłaty podstawowej pracownika, którego wynagrodzenie jest niższe niż 120% minimalnego wynagrodzenia.
- Prawidłowego naliczenia listy płac i wykazywania wpłat PPK w deklaracji ZUS RCA
- Doliczenia wpłaty pracodawcy do przychodu opodatkowanego w deklaracji PIT-11.
Podstawowa funkcjonalność programu (bez dodatkowej licencji Plany emerytalne) nie posiada możliwości wymiany informacji z Instytucjami Finansowymi takiej jak np.: generowanie deklaracji o zgłoszeniu pracownika do PPK oraz deklaracji o wysokości wpłat, przekazywania informacji o rezygnacji lub przystąpieniu.
Obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych w programie jest realizowana za pomocą zdarzeń z katalogu Programy emerytalne > PPK wprowadzanych do kalendarza w oknie Pracownik lub w oknie Pracownicy.
Zdarzeń PPK nie można wstawić do zamkniętego okresu płacowego.
Dostęp do katalogu Programy emerytalne > PPK z okna Pracownicy:
Dostęp do katalogu Programy emerytalne > PPK z okna Pracownik:
W katalogu Programy emerytalne > PPK znajdują się zdarzenia wspierające w obsłudze PPK:
•PPK podwyższenie % podstawowej wpłaty pracownika do 2% – rejestruje podwyższenie wpłaty pracownika na PPK w związku z przekroczeniem 120% minimalnego wynagrodzenia.
Raport Uczestnicy PPK z obniżoną wpłatą pracownika wspiera użytkownika w pilnowaniu rejestracji podwyższenia % wpłaty pracownika na PPK.
•PPK przystąpienie – rejestruje rozpoczęcie naliczania wpłat na rzecz PPK.
•PPK rezygnacja – przerywa naliczanie wpłat na rzecz PPK od miesiąca rejestracji zdarzenia włącznie. Zdarzenie można rejestrować tylko w otwartych okresach.
•PPK wznowienie – powoduje wznowienie (po rezygnacji) naliczania wpłat na rzecz PPK. Wznowienie następuje od miesiąca następującego po miesiącu, w którym zarejestrowano wznowienie.
•PPK wznowienie po 4 latach – rejestruje wznowienie naliczania wpłat na rzecz PPK następujące po upływie 4 lat od rezygnacji.
•PPK zakończenie uczestnictwa po 60 r.ż. (dyspozycja wypłaty) – zdarzenie jest wstawianie automatycznie do kalendarza pracownika na podstawie informacji odebranych od instytucji finansowej i powoduje zaprzestanie naliczania dalszych wpłat na PPK (w związku z wypłatą zgromadzonych środków i zakończeniem uczestnictwa).
•PPK zmiana – rejestruje zmianę parametrów wpłat na rzecz PPK.
•PPK zwolnienie – rejestruje zakończenie wpłat na PPK po zakończeniu obowiązywania umowy cywilnoprawnej. W przypadku umów cywilnoprawnych zdarzenie rejestrujące zakończenie wpłat na PPK rejestrowane jest samodzielnie przez użytkownika.
•PPK zwrot wpłat – rejestruje zwrot pobranej z wynagrodzenia (tylko umowy o pracę) wpłaty na rzecz PPK w innym okresie rozliczeniowym, bez konieczności zakładania procesu korekty.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.