W niektórych sytuacjach do diagnozy problemów środowiskowych powiązanych z programem Symfonia ERP Kadry i Płace może być konieczne wykonanie zrzutu pamięci z pliku EXE w sytuacji, gdy program nie odpowiada - nie można wykonać żadnych czynności w programie, natomiast sam proces jest aktywny (w menadżerze zadań nie ma informacji - brak odpowiedzi).
Zrzut pamięci dla pliku SageKiP.exe należy wykonać na tym komputerze, na którym zainstalowany jest program. Jeżeli program jest zainstalowany na komputerze, do którego łączymy się zdalnie, to zrzut pamięci należy wykonać z komputera zdalnego, a nie lokalnego.
Krok 1. Włączenie usługi Windows Error Reporting Service/ Usługa raportowania błędów systemu Windows
W pierwszej kolejności na komputerze, na którym zawiesza się KIP należy uruchomić usługę Windows Error Reporting Service – domyślnie jest ona wyłączona i po każdym restarcie komputera będzie też wyłączona.
Może ona również występować pod polską nazwą: Usługa raportowania błędów systemu Windows.
Krok 2. Wykonanie zrzutu pamięci dla pliku SageKiP.exe
Zawieszony program Symfonia ERP Kadry i Płace.
Proszę nie zamykać od razu procesu z poziomu Menedżera Zadań. Należy odnaleźć ten proces w zakładce Details (Szczegóły) a następnie prawym przyciskiem myszy kliknąć na nim i zrobić tzw. Zrzut Pamięci
W wersji angielskiej to będzie polecenie Create dump file a po polsku Utwórz plik zrzutu
WAŻNE!
ZRZUT PAMIĘCI NALEŻY WYKONAĆ, GDY PROGRAM JEST WŁĄCZONY ALE NIE DZIAŁA.
Po wybraniu polecenia Utwórz plik zrzutu/ Create dump file pojawi się dodatkowe okno z paskiem postępu:
Należy zaczekać, aż skończy się procesować. Gdy system utworzy zrzut pamięci to pojawi się informacja gdzie dokładnie jest zapisany plik i pod jaką nazwą.
Zazwyczaj jest to ścieżka AppData\Local\Temp – można użyć tego skrótu: %LocalAppData%\Temp
Po utworzeniu pliku zrzutu można już zakończyć proces w Menedżerze Zadań.
Utworzony plik może być duży, więc prośba o spakowanie go jako ZIP i dołączenie jako załącznik do zgłoszenia.