I. Wykonanie raportu Podsumowaniem wynagrodzeń i porównanie z listami płac
Jeśli dane na PIT-4R nie zgadzają się z listami płac, wykonaj raport Podsumowanie wynagrodzeń. Jako zestaw składników wybierz Zestawienie podatkowe.
Szczegółowy opis, jak wykonać ten raport, znajdziesz w instrukcji: Podsumowanie wynagrodzeń- jak sprawdzić składki ZUS albo podatek z kilku wypłat w jednym miesiącu
Jeśli dane z Podsumowania wynagrodzeń nie zgadzają się z listami plac, to sprawdź wszystkich pracowników oraz wszystkie okresy z danego miesiąca podatku dochodowego.
II. Zamknięcie okresów płacowych
Gdy dane z Podsumowania wynagrodzeń zgadzają się z listami plac, a dane w PIT-4R nie są zgodne z tymi raportami, to najlepiej zamknij okresy placowe. Podczas zamykania okresów płacowych system nalicza dane do formularzy PIT.
Ważne! |
W sytuacji, gdy okresy były już raz zamknięte a potem ponownie otwarte, dane do PIT mogły nie zostać przeliczone jeżeli nie otwarto miesiąca podatkowego. Wówczas prosimy postępować zgodnie z tą instrukcją od punktu III. |
III. Naliczenie danych podatkowych
Jeżeli okresy są jeszcze otwarte:
Krok 1: Nalicz okresy płacowe w oknie Okresy → Podział na lata.
Na każdym okresie, który wchodzi do danego miesiąca podatkowego wybierz opcję Nalicz okres.
Krok 2: Nalicz miesiąc podatkowy, który się nie zgadza w oknie Okresy → Miesiące–lata.
Rozwiń rok 2024, a następnie rok podatkowy. Kliknij na dany miesiąc podatkowy. Wybierz opcję Nalicz.
Ważne! |
Możesz ponownie naliczyć miesiąc podatkowy, nawet jeśli jest zamknięty. |
Krok 3: Przejdź do Okna Firma → System → Miesiące–lata. Wybierz na górze zestaw do PIT oraz Typ podatkowy.
Na wskazanym wierszu miesiąca podatkowego wybierz opcję Nalicz → Wybrane dostępną z prawego przycisku myszy. Jeżeli wybierzesz opcję Nalicz → Wszystkie system naliczy dane dla całego roku.
Po naliczeniu, dane na PIT-4R powinny być zgodne z Podsumowaniem wynagrodzeń i listami płac.
Jeżeli dane nadal się nie zgadzają, to najlepiej zamknij okresy płacowe.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji