Problem:
Po wykonaniu dostępnej aktualizacji nie można uruchomić programu.
Przy próbie wejścia do programu pojawia się informacja, że niektóre pliki są uszkodzone i należy zdobyć poprawną kopię i ponowić instalację aktualizacji.
W tej sytuacji przy kolejnej próbie uruchomienia aplikacji może pojawić się komunikat:
Sposób rozwiązania:
W tej sytuacji należy wykonać następujące kroki:
1. Proszę pobrać odpowiedni plik aktualizacji z naszej strony (zależnie od wykupionego programu):
R2firma
R2księga
R2fk
R2faktury
2. Pobrany plik update.exe wklejamy do katalogu, w którym zainstalowany jest program (domyślnie jest to np.: C:\RESET2\Ksiega.10xx\BIN).
3. Rozpakowujemy wklejony plik w katalogu BIN. UWAGA: najlepiej poprzez opcję dostępną spod prawego przycisku myszy - „uruchom jako administrator”).
4. Jeśli nie usunęliśmy skrótu, który przestał działać poprawnie, należy uruchomić program standardowo – poprzez dotychczasowy skrót na pulpicie. Jeśli natomiast został on usunięty w związku z ww. komunikatem lub jeśli program antywirusowy usunął skrót, należy ponownie „wyciągnąć go” na pulpit poprzez opcję dostępną spod prawego przycisku myszy na aplikacji R2Firma –„Wyślij do – Pulpit (utwórz skrót)”.
|
Pamiętaj! Istnieje możliwość zabezpieczenia się przed powtórzeniem tej sytuacji, aby na przyszłość nie nastąpiły podobne problemy z agresywnym zachowaniem programu antywirusowego. W kolejnych krokach należy więc wykonać następujące czynności: |
5. Sprawdzamy zainstalowany w systemie program antywirusowy, szukając tam dostępnej opcji wyjątki/wykluczenia ze skanowania itp.
6. Do wyjątków w programie antywirusowym/ zaporze systemu Windows z katalogów programu dodajemy zarówno R2Firma.exe jak i update.exe (np. C:\RESET2\Ksiega.10xx\BIN\R2Firma.exe lub C:\RESET2\Ksiega.10xx\BIN\Update.exe).
_____________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności