I. Opis błędu
Program nieprawidłowo ustala okres zasiłkowy w elemencie Rozliczenie zasiłku w pozycji dni ciągłego zasiłku.
Przykład 1.
Zleceniobiorca choruje nieprzerwanie od 19.01.2024. Ostatnia choroba wstawiona od 19.06.do 20.07.2024. 18.07.2024 mija 182 dni okresu zasiłkowego, a program nie pokazuje komunikatu o przekroczeniu 182 dni i dzieli rozliczenie zasiłku w lipcu na okres od 1 do 18, oraz od 19 do 20, ale w rozliczeniu zasiłku za dni 19-20.07 liczba dni ciągłego zasiłku zamiast być 184 jest 206.
Przykład 2.
Pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę. W sytuacji, gdy w trakcie tej choroby zmienia się wynagrodzenie chorobowe na zasiłek chorobowy, to w ostatnim wierszu w rozliczeniu zasiłku jest wykazywana błędna liczba dni ciągłego zasiłku.
Pracownik choruje od 01.05-31.05.2024 ( wynagrodzenie chorobowe) - liczba dni choroby 31, liczba dni ciągłego zasiłku 31.
Kolejna choroba od 01.06-15.06.2024 i program rozbija to zwolnienie na 2 wiersze: 01.06-02.06.2024 wynagrodzenie chorobowe 2 dni, liczba dni ciągłego zasiłku 33, co jest prawidłowe. Kolejny wiersz od 03.06-15.06.2024 jako zasiłek chorobowy 13 dni. Liczba dni ciągłego zasiłku program wykazuje 44 dni co jest nieprawidłowe, powinno być 46.
Po wybraniu polecenia przelicz komórkę w pozycji dni ciągłego zasiłku dane przeliczają się i liczba dni ciągłego zasiłku jest 46, czyli prawidłowo.
III. Rozwiązanie
Przygotowaliśmy rozwiązanie problemu do dwóch ostatnich wersji programu: 2024.h oraz 2024.i.
Sposób wczytania rozwiązania:
1. Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy
2. Zamknij program Symfonia ERP Kadry i Płace w wersji 2024.h lub 2024.i na wszystkich stanowiskach
3. Pobierz plik z rozwiązaniem do odpowiedniej wersji zamieszczony na końcu artykułu. Plik o nazwie okres_zasilkowy_2024_h.zip przeznaczony jest do wersji 2024.h, a plik o nazwie okres_zasilkowy_2024_i.zip przeznaczony jest do wersji 2024.i.
4. Rozpakuj pobrany plik.
5. Po rozpakowaniu będzie dostępny plik TempFix_343115.dll, który skopiuj do katalogu Dodatki, który znajduje się w katalogu z instalacją programu Symfonia ERP Kadry i Płace
6. Uruchom program i zaloguj się do firmy na użytkownika z prawami administratora.
7. Podczas logowania się do firmy pojawi się komunikat:
Wybierz Tak, aby wczytać rozwiązanie do bazy.
Ważne!
Z uwagi na zabezpieczenia systemowe czasami po pobraniu pliku z Internetu we właściwościach pliku może zostać zaznaczona opcja jako plik zewnętrzny lub zablokowany.
Po pobraniu pliku proszę jeszcze sprawdzić czy na właściwościach tego pliku nie ma zaznaczonego na zakładce Ogólne opcji Ukryte lub zablokowane. Jeżeli plik byłby zablokowany trzeba zaznaczyć opcję Odblokuj.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji
____________________________________________________________________________________________________________