I. Opis błędu
Podczas aktualizacji programu Symfonia ERP Kadry i Płace do wersji 2024.i program zamyka się przy próbie wykonania raportu Umieszczanie raportów w grupach.
II. Przyczyna
W bazie znajduje się dodatkowy raport, inny niż standardowe raporty, którego definicja jest pusta.
Przykład:
III. Rozwiązanie z poziomu programu Symfonia ERP Kadry i Płace
Należy odtworzyć kopię bazy sprzed aktualizacji do wersji 2024.i, odnaleźć raport z nieprawidłową definicją i usunąć go. Może to zrobić użytkownik z prawami administratora w oknie Kartoteki/Raporty.
IV. Rozwiązanie z poziomu Microsoft SQL Server Management Studio
Jeżeli nie wiesz, jaki raport blokuje wykonanie aktualizacji, możesz wyszukać go z poziomu Microsoft SQL Server Management Studio. Przed wprowadzeniem tego rozwiązania wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy danych.
1. W celu odnalezienia raportu z pustą definicją zaloguj się do serwera SQL Server za pomocą aplikacji Microsoft SQL Server Management Studio.
2. Wybierz bazę danych, w której występuje problem i z menu dostępnego po kliknięciu prawym przypiskiem myszy wybierz polecenie New Query.
3. W oknie Edytora poleceń wprowadź poniższe polecenie, które usunie z bazy danych raport, którego definicja jest pusta:
DELETE FROM kd.BASPROG
WHERE id IN (SELECT id FROM kd.basprog WHERE dane IS NULL)
4. Wykonaj polecenie za pomocą przycisku Execute lub klawisza F5.
Teraz możesz już z powodzeniem przeprowadzić aktualizację bazy do wersji 2024.i.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji