Mechanizm zastępstw w systemie Symfonia eDokumenty służy do przekazywania zadań innym pracownikom w sytuacji, gdy ktoś jest nieobecny, np. z powodu urlopu, choroby lub innej dłuższej przerwy w pracy. Dzięki temu osoba zastępująca może tymczasowo przejąć obowiązki zastępowanego - między innymi akceptować dokumenty w procedurze workflow, a także dekretować pisma, które normalnie kierowane by były do osoby nieobecnej. Mechanizm ten pozwala na płynne działanie firmy, bez opóźnień w procesach, nawet gdy kluczowy pracownik jest chwilowo niedostępny.
Każdy użytkownik może ustawić zastępstwo za siebie. Jeśli użytkownik, na przykład kierownik działu chce ustawić zastępstwo dla podległego pracownika, również może to wykonać, jeśli posiada uprawnienia do jego stanowiska.
I. Ustawianie zastępstwa za siebie
Krok 1. Przejdź do Profil → Edytuj profil, zgodnie z poniższym zrzutem.
Krok 2. W oknie edycji profilu przejdź do zakładki Zastępstwa.
Krok 3. W nowo otwartym oknie uzupełnij okres zastępstwa, a następnie wskaż zastępcę.
Krok 4. Naciśnij Zapisz.
II. Ustawianie zastępstwa dla innego pracownika
Krok 1. Przejdź do Centrum → Narzędzia → Zastępstwo, tak jak na zrzucie poniżej.
Krok 2. W otwartym oknie wskaż użytkownika, dla którego chcesz wyznaczyć zastępstwo. Na liście wyświetlą się wyłącznie użytkownicy, do których masz uprawnienia w strukturze organizacyjnej.
Krok 3. Naciśnij przycisk '+' w pasku narzędzi.
Krok 4. W nowo otwartym oknie uzupełnij okres zastępstwa, a następnie wskaż zastępcę.
Krok 5. Naciśnij Zapisz.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji