Problem rozwiązany w wersji 2024.e
Dotyczy produktów: Symfonia Kadry i Płace 2024.d
Problem:
Po wstawieniu zdarzenia Nadgodziny do zamkniętego miesiąca może pojawić się problem z ich rozliczeniem, jeżeli są one rozliczane w okresie podstawowym. Błąd może występować w różnej formie.
1) Może pojawić się komunikat o błędzie przy próbie zatwierdzania zdarzenia Nadgodziny:
2) na zakładce Płace/Wynagrodzenia w elemencie podstawa do wynagrodzenia za nadgodziny z zamkniętego okresu i/lub podstawa do dodatku za nadgodziny z zamkniętego okresu pojawia się wartość #FORMUŁA! lub 0,00 zamiast wyliczonej podstawy. W konsekwencji nie ma wyliczonego wynagrodzenia za godziny nadliczbowe z zamkniętego okresu.
Jeżeli nadgodziny rozliczane są w osobnym okresie pomocniczym, to problem nie występuje.
Rozwiązanie:
Docelowo jest dodane do wersji 2024.e
1) Jako obejście można utworzyć okres pomocniczy do rozliczenia nadgodzin na szablonie Nadgodziny
lub
2) Wgrać rozwiązanie naprawcze w postaci pliku DLL: 319710.dll
Sposób wczytania rozwiązania:
1. Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy danych
2. Zamknij program Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.d na wszystkich stanowiskach
3. Na komputerze, na którym będzie wczytywane rozwiązanie pobierz załączony plik 319710.dll. Rozwiązanie wczytuje się do bazy i można to zrobić tylko na jednym stanowisku.
4. Pobrany plik 319710.dll skopiuj do katalogu Dodatki, który znajduje się w katalogu z instalacją programu Symfonia ERP Kadry i Płace 2024.d.
5. Uruchom program i zaloguj się do firmy na użytkownika z prawami administratora.
6. Podczas logowania się do firmy pojawi się komunikat:
Potwierdź wczytanie rozwiązania poleceniem Tak.
Po wczytaniu rozwiązania podstawa do wynagrodzenia za nadgodziny z zamkniętego okresu już się wyliczy.
Uwaga!
Z uwagi na zabezpieczenia systemowe czasami po pobraniu pliku z Internetu we właściwościach pliku może zostać zaznaczona opcja jako plik zewnętrzny.
Proszę sprawdzić czy w pobranym pliku o nazwie 319710.dll, który został dodany do katalogu z instalacją programu, we właściwościach pliku nie ma zaznaczonej opcji jako plik zewnętrzny albo Unblock.
Ten checkbox nie powinien być zaznaczony a może blokować wykonanie aktualizacji.
Należy odblokować pobrany plik przed dodaniem go do katalogu Dodatki w miejscu instalacji programu.
Przykład poniżej.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________