Błąd definiowany jest jako przekroczenie dostępnych licencji Pervasive. Występuje zazwyczaj w przypadku gdy :
- Nie zostanie wprowadzona na serwerze zakupiona licencja Pervasive, a będzie tylko tymczasowa 30 dniowa. Po upływie 30 dni, pojawi się komunikat o błędzie 161.
- Zostanie wprowadzona licencja do innej wersji oprogramowania Pervasive niż ta, która została zainstalowana na maszynie.
- Zostanie przekroczona dostępna ilość licencji.
- Jeśli któryś z modułów Symfonii został zainstalowany lokalnie na stacji roboczej, na której upłynął 30 dniowy okres licencji próbnej.
Aby rozwiązać problemy z błędem 161 należy upewnić się, iż Pervasive jak i Symfonia są zainstalowane zgodnie z instrukcją instalacji specjalnej – to znaczy :
- Pełna instalacja oraz Pervasive z wprowadzoną licencją na stacji pełniącej rolę serwera
- Pervasive skonfigurowany jako klient oraz Symfonia zainstalowana jako stacja robocza na końcówce.
Aby sprawdzić status licencji Pervasive bądź ją autoryzować należy postępować zgodnie z poniższymi krokami :
Uwaga! W celu autoryzacji licencji do silnika baz danych PSQL niezbędne jest połączenie z Internetem. |
- W menu start systemu Windows wpisujemy „PCC” bądź „PSQL” następnie uruchamiamy program PCC.exe bądź PSQL Control Center.
- Z górnego paska wybieramy zakładkę „Tools” następnie „License Administrator”
- W polu KEY wprowadzamy numer licencji oraz klikamy przycisk „Authorize”
|
Uwaga! Jeśli wystąpi problem związany z licencją Pervasive tzn. jej status będzie np. Disable, należy wykonać próbę naprawy licencji z poziomu okna License Administrator, poprzez kliknięcie na licencję prawym przyciskiem myszy i wyborem opcji „Repair” Jeśli naprawa się nie powiedzie można spróbować usunąć i dodać ponownie licencje.
|
Próba autoryzacji licencji może zakończyć się następującymi błędami :