Rozwiązanie tylko dla Symfonia ERP Kadry i Płace 2021.2.a
Problem:
Czasami program Symfonia ERP Kadry i Płace w wersji 2021.2.a przestaje odpowiadać, zdarza się to losowo kilka razy w ciągu dnia. Program można zamknąć tylko menadżerem zadań.
Szanowni Państwo,
Problem z zamrażaniem się aplikacji Symfonia ERP Kadry i Płace 2021.2.a jest nieustannie analizowany. Jest to trudny temat, gdyż może być powiązany ze środowiskiem Windows i sposobem pracy (lokalnie czy przez pulpit zdalny).
W ramach analizy udostępniliśmy jedno rozwiązanie, ale mamy informacje, że nie wszystkie przypadki zamrażania zostały rozwiązane.
W dniu dzisiejszym (28.07.2021) udostępniamy drugie rozwiązanie, które poprawia działanie aplikacji i zmniejsza częstotliwość zawieszania się. Nie jest to docelowe rozwiązane, ale poprawia działanie aplikacji.
Cały czas trwa analiza i pracujemy nad docelowym rozwiązaniem.
31.08.2021 Nowy komentarz:
Uprzejmie informujemy, że nadal trwają prace nad ustaleniem przyczyny zamrażania się programu podczas pracy. W zależności od systemu operacyjnego, sposobu pracy z programem (praca lokalnie czy poprzez pulpit zdalny) mogą być różne źródła problemu i jego powtarzalność. Staramy się ustalić przyczynę i czynności wykonywane w programie, które są powtarzalne, tak aby przygotować docelowe rozwiązanie.
22.09.2021 Nowy komentarz:
Udostępniamy nową poprawkę, która rozwiązuje większość problemów z zamrażaniem się aplikacji podczas pracy.
Rozwiązanie:
Plik: 2021.2.a_zamrazanie_FIX_4.zip
Opis wczytania rozwiązania:
- Wykonaj kopię bezpieczeństwa bazy danych.
- Zamknij program, do którego będzie wgrywana aktualizacja na wszystkich stanowiskach
- Pobierz i rozpakuj plik 2021.2.a_zamrazanie_FIX_4.zip
- Przy zamkniętej aplikacji Symfonia ERP Kadry i Płace 2021.2.a, należy skopiować wypakowane pliki .dll do katalogu, w którym zainstalowany jest program.
-
Można już uruchomić program i zalogować się do firmy. Program powinien już działać poprawnie.
Uwaga!
Z uwagi na zabezpieczenia systemowe czasami po pobraniu pliku z Internetu we właściwościach pliku może zostać zaznaczona opcja jako plik zewnętrzny.
Proszę sprawdzić czy w pobranych plikach .dll, które zostały dodane do katalogu z instalacją programu, we właściwościach pliku nie ma zaznaczonej opcji jako plik zewnętrzny albo Unblock. Ten checkbox nie powinien być zaznaczony a może blokować wykonanie aktualizacji.
Może to wyglądać jak poniżej:
Modyfikacja artykułu:
28.07.2021 - Zmieniono załącznik na 2021.2.a_zamrazanie_fix2.zip
22.09.2021 - Zmieniono załącznik na 2021.2.a_zamrazanie_FIX_4.zip