Dotyczy produktów: Symfonia Obieg Dokumentów
Problem: Pojawi się komunikat o błędzie:
Przyczyna:
Przyczyną problemu jest to, że od ostatniego kwartału ubiegłego roku Microsoft sukcesywnie wyłączna logowanie basic auth u wszystkich klientów.
Rozwiązanie
Instrukcja przeznaczona dla osób korzystających z kont pocztowych (moduł Poczta) w systemie Symfonia Obieg Dokumentów.
Aby poprawnie zmienić sposób logowania należy:
1. Otworzyć przeglądarkę w trybie prywatnym lub tzw. Incognito.
W przypadku przeglądarek Microsoft Edge, Google Chrome oraz Mozilla Firefox opcja domyślnie znajduje się pod przyciskiem MENU.
Alternatywnie można wykorzystać skrót klawiszowy CTRL+SHIFT+N (Chrome, Edge) lub CTRL+SHIFT+P (Firefox)
2. W nowo otwartym oknie prywatnym zalogować się do systemu Symfonia Obieg Dokumentów
3. Po zalogowaniu do systemu należy otworzyć moduł Poczta
4. Następnie należy nacisnąć na przycisk Konfiguracja (1), z nowo otwartego okna Moje konta pocztowe nacisnąć na swoje konto (2) oraz w dalszej kolejności wybrać ikonę ołówka (3).
5. Otworzy się okno Konfiguracja konta email. Kolejnym krokiem będzie przejście na zakładkę serwery (1), a następnie zmiana pół
- Metoda uwierzytelniania (2) – Oauth2 (tylko Microsoft)
- Metoda uwierzytelniania (3) – Oauth2 (tylko Microsoft)
Na tym etapie nie należy naciskać przycisku OK. Pozostałe dane, w tym typ szyfrowania połączenia, adres serwerów czy porty powinno pozostać ustawione zgodnie aktualnymi ustawieniami serwera pocztowego.
W przypadku skrzynek MS najczęściej wykorzystywane ustawienia to: IMAP host - outlook.office365.com port 993 Bezpieczeństwo połączenia: SSL/TLS SMTP host - smtp.office365.com port 587 Bezpieczeństwo połączenia: STARTTLS
|
6. W dalszej kolejności należy przejść na zakładkę Foldery specjalne (1) i nacisnąć przycisk
USTAW DOMYŚLNE (2)
7. Jeśli wszystkie kroki zostały poprawnie wykonane, otworzy się nowe okno z panelem logowania. Należy w nim podać dane do swojego domenowego konta e-mail oraz hasło.
8. Po zalogowaniu okno Konfiguracja konta e-mail powinno automatycznie zniknąć.
Dla potwierdzenia pojawi się komunikat DANE DO KONTA ZOSTAŁY ZAPISANE
9. Poczta zacznie się synchronizować po naciśnięciu przycisku Wyślij/Odbierz.
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
___________________________________________________________________________________________________________