Odpowiedź:
W programie nie ma oddzielnego zdarzenia dla dodatkowych 9-u tygodni urlopu rodzicielskiego.
W celu rozliczenia takiego zdarzenia należy należy:
1. W Kalendarzu pracownika wybrać Nieobecności / Nieobecności związane z rodzicielstwem
2. W nowo otwartym oknie wybierz:
Rodzaj nieobecności: Urlop macierzyński / rodzicielski
Typ nieobecności: Urlop rodzicielski
3. Uzupełnij Wniosek związany z rodzicielstwem. W elemencie Rodzaj wniosku wybierz Urlop rodzicielski
W związku z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 3.07.2023 r. w programie wprowadzono nowe kody świadczenia przerwy pełny opis zmian tutaj
Dodatkowe 9 tygodni urlopu rodzicielskiego dla drugiego rodzica, który jest wprowadzany od 05.08.2023 wg tego rozporządzenia powinien być wykazany w dokumencie ZUS RSA wg nowego kodu 338.
338 – zasiłek macierzyński z ub. chor. za okres ustalony jako okres urlopu rodziciel. przysługującego w wymiarze do 9 tyg. na podst. art. 182(1a) § 4 albo art. 183 § 5 ustawy z dnia 26.06.1974 r. KP (zasiłek macierzyński z ubezpieczenia chorobowego za okres ustalony jako okres urlopu rodzicielskiego przysługującego w wymiarze do 9 tygodni na podstawie art. 1821a § 4 albo art. 183 § 5 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy)
W celu ustawienia zmiany kodu RSA, należy przejść do pracownika na zakładkę Dane kadrowe i na górze wybrać zestaw Urlopy, zasiłki/ Choroby, zasiłki.
Na wierszu Rozliczenie zasiłku związanego z rodzicielstwem w pozycji kod RSA można nanieść zmiany.
Kod do wyboru ze słownika jest możliwy do użycia od wersji Symfonia ERP Kadry i Płace 2023.e
|
Pamiętaj! W celu rozliczenia urlopu związanego z rodzicielstwem utwórz pomocniczy okres płacowy z wykorzystaniem rodzaju szablonu listy płac Zasiłki macierzyńskie. Jeżeli tworzysz okres podstawowy na podstawie szablonu listy Podstawowy pełny oraz tworzysz dodatkowe okresy pomocnicze, np. dla zasiłku macierzyńskiego, to od okresu podstawowego odłącz zestaw wzorców, na podstawie którego utworzony jest okres pomocniczy. |
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności
__________________________________________________________________________________________________________