Pytanie:
Z pracownikiem została rozwiązana umowa 31.07.20XXr. W ostatnim dniu pracy otrzymał zwolnienie chorobowe od 31.07 do 01.08. Za dzień 01.08 zasiłek chorobowy wypłaci ZUS.
W jaki sposób wygenerować Z-3 po ustaniu zatrudnienia dla tego pracownika za dzień 01.08?
Odpowiedź:
1. Jeżeli pracownik kontynuuje chorobę po ustaniu zatrudnienia, zdarzenie Choroba w kalendarzu powinno być wstawione do ostatniego dnia zatrudnienia. Po rozwiązaniu stosunku pracy w kalendarzu pracownika nie powinno być wstawionych nieobecności.
Jeżeli choroba jest wstawiona po ustaniu zatrudnienia, należy ją usunąć lub skrócić. Aby skrócić chorobę, w kalendarzu pracownika Edytuj zdarzenie i wprowadź datę obowiązywania zdarzenia. Zatwierdź zmiany.
2. Przejdź do Danych Kadrowych pracownika, wybierz Zestaw ZUS / Zaświadczenie płatnika składek Z-3.
Jeżeli w zestawie nie ma informacji o zaświadczeniu lekarskim po ustaniu zatrudnienia, Dodaj daną i wprowadź daty zaświadczenia lekarskiego, które mają być wykazane na druku Z-3.
3. Wygeneruj Zaświadczenie płatnika składek Z-3.
[KIP] Import ZUS Z-3 do PUE ZUS: Platforma Usług Elektronicznych ZUS.
Jeżeli pracownik nie chorował w miesiącu rozwiązania stosunku pracy, tylko zachorował po jego rozwiązaniu, wówczas podczas generowania ZUS Z-3 należy zaznaczyć opcję Drukuj tylko podstawy z ostatnich 12 miesięcy.
Jeżeli podczas generowania ZUS Z-3 z zaznaczoną opcją Drukuj tylko podstawy z ostatnich 12 miesięcy pojawi się komunikat dotyczący braku podstaw, należy je wygenerować. W tym celu należy wstawić w kalendarzu pracownika zdarzenie z katalogu Systemowe / Generowanie podstaw do chorobowego i wybrać Zatwierdź.
[KiP] Jak dodać pracownikowi podstawy do chorobowego - generowanie podstaw do chorobowego
__________________________________________________________________________________________________________
Masz dodatkowe pytania dotyczące tego artykułu? Zadaj je w Społeczności Klientów Symfonii.
Nasza Społeczność skupia specjalistów, praktyków korzystających na co dzień z oprogramowania Symfonii, a także specjalistów Zespołu Wsparcia Technicznego Produktu, wdrożeniowców rozwiązań Symfonii oraz partnerów.
Aby przejść do Społeczności:
- Kliknij link poniżej - Zadaj pytanie Społeczności;
- Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zaloguj się przy użyciu Symfonia ID;
- Wybierz interesujący Cię obszar;
- Sprawdź czy ktoś nie zadał już tego pytania;
- Dodaj nowy wpis.
Zapraszamy Zadaj pytanie Społeczności