Pytanie:
Została wprowadzona przez kalendarz choroba dla pracownika etatowego. Dlaczego pomimo aktywnej umowy oraz wzorców nie wylicza się wynagrodzenie za tą chorobę?
Odpowiedź:
Takie zachowanie programu może mieć miejsce w sytuacji gdy pracownik ma wprowadzoną datę zakończenia pracy w trwającej umowie.
Taką sytuację można zdiagnozować w prosty sposób:
1. Przejdź do pracownika na zakładkę Wzorce
2. Zweryfikuj jakie Wzorce dodały się na czas choroby. Przy poprawnych ustawieniach powinny być to wzorce: Potrącenie wynagrodzenia za zasiłki oraz Rozliczenie zasiłku chorobowego. Jeżeli pracownik ma dodaną datę zakończenia to u pracownika dodadzą się Wzorce Potrącenie wynagrodzenia za zasiłki oraz Rozliczenie zasiłku chorobowego UCP
3. Jeżeli pracownikowi dodał się wzorzec z końcówką UCP przejdź na zakładkę Dane Kadrowe / Umowy / Umowy o pracę.
4. Zweryfikuj ostatnią aktywną umowę. W ramach jednej umowy (np. Umowa o pracę [2]) daty rozpoczęcia oraz zakończenia pracy powinny być takie same np.:
Umowa o pracę [2] ma wiele aneksów.
Wiersze po lewej stronie określają daty obowiązywania poszczególnych aneksów. Natomiast umowa ma jedną datę rozpoczęcia oraz jedną datę zakończenia. Jeżeli umowa trwa nadal, to daty zakończenia być nie powinno.
Niepoprawne ustawienia:
Poprawne ustawienia:
5. Po poprawnym ustawieniu dat w umowie o pracę, usuń i na nowo wstaw chorobę.
_____________________________________________________
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, który Cię interesuje.
Aby zalogować się do naszej społeczność, potrzebujesz konta w Symfonii ID.
Jeśli jeszcze go nie masz – skorzystaj z instrukcji